Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Uitdagingen + oplossingen
Alle uitdagingen + oplossingen
  • Direct naar
    • Alle uitdagingen en oplossingen
    • Meest bekeken managementvragen
    • Recent gestelde vragen
    • Stel jouw managementvraag
  • Ontdek oplossingen per thema
    • Boekadviezen en geschenken
    • Digitalisering en technologie
    • Communicatie en onderhandeling
    • Compliance en regelgeving
    • alle thema’s
  • Voorbeelden
    • Boekcadeau voor promotie
    • AI toepassen op werk
    • Versterken interne communicatie
    • Voorkomen corruptie en onethisch gedrag
    • alle vragen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Managementuitdagingen
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
    • Binnenkort verwacht
    • Aanbiedingen
    • Trending trefwoorden
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
    • alle rubrieken
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
    • Aanbiedingen
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Boekseriecatalogus
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Schizofrene marketing
VOORDEEL - 21% korting
Schizofrene marketing
Joris Merks-Benjaminsen

Joris Merks-Benjaminsen is een prijswinnend auteur. Hij had een leidende rol bij Googles initiatieven op het gebied van Diversity, Equity & Inclusion en was een van de hoogst scorende managers in de historie van het bedrijf. Tegenwoordig geeft hij trainingen voor managers en leiders over het bouwen van teams en organisaties met de juiste balans tussen menselijkheid en prestatiedruk.

Meer over Joris Merks-Benjaminsen
PIM Marketing Literatuurprijs voor Schizofrene marketing Justin van Lopik 29 november 2013 Schizofrene marketing van Joris Merks is bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs 2013. Dat maakte de jury bekend op 28 november 2013, tijdens een avond die in het teken stond van marketingboeken. Lees het volledige artikel
Joris Merks-Benjaminsen

Schizofrene marketing

Integratie van online- en offline marketing

Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789055948857
14 stemmen
Gebonden | NL € 19,95 E-book | NL € 9,99
24,95
19,95
In winkelwagen
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, maandag in huis
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 21% korting

Samenvatting

In gesprekken met CEO's, marketeers, onderzoekers, managers voor e-commerce en mediamanagers komt de volgende vraag met stip het vaakst op tafel: 'Hoe integreer ik online- en offline-kanalen, zodat ze elkaar versterken?'

Elk bedrijf moet zichzelf deze vraag stellen. Niet één keer, maar steeds opnieuw. De ontwikkeling van internet creëert doorlopend nieuwe marketingmogelijkheden, maar marketing en reclame worden er niet eenvoudiger op. De waarheid is: onze marketingorganisaties zijn nog ver verwijderd van een naadloze integratie van online- en offline-kanalen.

Hoe vaak maakt u het mee, dat een verkoper in een winkel u aanbeveelt ook eens de online-shop te bezoeken - bijvoorbeeld als de winkel het kledingstuk dat u zoekt niet op voorraad heeft? Dit gebeurt zelden. Door de gescheiden manier waarop online- en offline-kanalen georganiseerd zijn, concurreren ze met elkaar. Een groei in het verkoopkanaal online wordt dikwijls als kannibalisatie ervaren. Zie hier de schizofrene aard van onze marketingorganisaties: we spreken tot onze consument met meerdere stemmen, terwijl die consument allang geïntegreerd koopt en handelt.

Dit boek helpt online- en offline-marketeers om van elkaar te leren, dezelfde taal te spreken en beter samen te werken. In de nabije toekomst zullen alleen die bedrijven succesvol zijn, die het beste van beide werelden weten te benutten. De integratie van online- en offline-marketing zal meestal niet vanzelf gaan. Het senior management zal er dus gericht, vanuit een duidelijke visie, op moeten aansturen.

Trefwoorden

internetmarketing   online vs offline   marketing   consumer journey   digitale transformatie   mobile   social media   strategie   big data   cross-mediaal   consumentengedrag   internet   roi   paid-owned-earned   marktonderzoek   mediakanalen   targeting   customer experience   realtimebidding   cloud computing   merkstrategie   creativiteit   search engine marketing   privacy   personalisatie   veranderen   analytics   organisatie   klantgerichtheid   communicatie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789055948857
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:320
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:10-5-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
De schizofrenie te lijf
Paul Groothengel | 27 maart 2013
Joris Merks geeft in Schizofrene marketing feilloos aan waarom en hoe de online en offline wereld beter kunnen samenwerken. Hoe ze dezelfde taal kunnen spreken en wat ze van elkaar kunnen leren. Communicatiewetenschapper Merks werkte eerder als media-analist, reclamestrateeg en marktonderzoeker, zodat hij ook nog eens de onderlinge verbanden tussen deze disciplines weet te leggen.
Lees verder
recensie
Schizofrene marketing
Max Kohnstamm | 22 maart 2013
Het is de taak van de recensent om een boek kernachtig samen te vatten. Maar de auteur heeft zo'n fraaie samenvatting op de achterflap van het boek geplaatst dat ik daar graag gebruik van maak.
Lees verder

Lezersrecensies

2.1 van de 5
14 stemmen
0
3
1
5
5
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (3)

nieuws
PIM Marketing Literatuurprijs voor Schizofrene marketing
Justin van Lopik 29 november 2013 Schizofrene marketing van Joris Merks is bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs 2013. Dat maakte de jury bekend op 28 november 2013, tijdens een avond die in het teken stond van marketingboeken.
Artikel lezen
interview
Joris Merks: Trek marketeers uit hun eigen gebied
Paul Groothengel 26 juli 2013 In de marketingwereld leidt de kloof tussen on- en offline-marketing tot onduidelijkheid. Tot een schizofreen merkbeeld bij consumenten. Dat moet en kan beter, bewijst Joris Merks in zijn boek Schizofrene marketing.
Artikel lezen
interview
Joris Merks: ‘Haal de hoge muren tussen online en offline neer’
Paul Groothengel 11 januari 2013 In de marketingwereld leidt de kloof tussen online en offline marketing tot onduidelijkheid. Tot een schizofreen merkbeeld bij consumenten. Dat moet en kan beter, bewijst Joris Merks in zijn boek Schizofrene marketing.
Artikel lezen

Over Joris Merks-Benjaminsen

Joris Merks-Benjaminsen is een bekroond auteur en expert in organisatietransformatie. Hij is gespecialiseerd in het cultiveren van inclusieve high performance teams en culturen. De afgelopen 12 jaar hielp hij honderden internationale merken bij het overwinnen van transformatie-uitdagingen. Op basis van zijn staat van dienst in het ontwikkelen van leiderschapsvaardigheden op alle niveaus toen hij hoofd was van de Google Digital Academy en een van de hoogst scorende managers aller tijden bij Google, ontwikkelde Joris een toolkit om nieuwe menselijke leiderschapscapaciteiten in elk bedrijf op te bouwen: het programma Managen Zonder Macht. Het biedt een holistische aanpak die data, actiegericht leren, analyse en strategie combineert met menselijk inzicht, empathie en persoonlijk bewustzijn om praktische oplossingen te creëren die elke organisatie positief en blijvend kunnen veranderen. Managen Zonder Macht is Joris zijn nieuwste boek. Tweemaal eerder viel hij al in de prijzen met zijn boeken over organisatieverandering: Schizofrene Marketing en Online Brand Identity wonnen beiden de PIM Marketingliteratuurprijs. Het boek en het programma Managen Zonder Macht helpen managers en leiders om teams en organisaties te bouwen met een hoge lat voor prestaties én voor menselijkheid.  Meer info: managingwithoutpower.com

Andere boeken door Joris Merks-Benjaminsen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding: Waarom onze marketing schizofreen is

1. De opkomst van het internet: 'same, but different'
1.1 De online-revolutie in het leven van een student technologie
1.1.1 Zoekmachines, browsers en besturingssystemen
1.1.2 Integratie van technologieën
1.1·3 Internetstatistieken: het kwantitatieve spiegelbeeld van de nieuwe wereld
1.2 De ontwikkeling van het internet: lezen, kopen, delen en engageren
1.2.1 Verspreiding van het internet
1.2.2 De opkomst van e-commerce en online- aankooporiëntatie
1.2·3 Spelers komen en gaan
1.2·4 De oneindigheid van het internet
1.2·5 Google: het bedrijf dat orde in de chaos bracht
1.2.6 De 'long tail'
1.2·7 Drie manieren om het internet te gebruiken
1·3 Veranderingen in consumentengedrag
1.4 Michael Porter en de opkomst van het internet
1.4·1 Het internet in het vijfkrachtenmodel van Porter
1·4·2 De drie concurrentiestrategieën van Porter
1·4·3 iOS versus Android: twee fundamenteel verschillende strategieën
1·4·4 Leiderschap en concurrentievoordeel
1·4·5 Hoe het internet concurrentiestrategieën verandert
1·5 Veranderingen in mediabestedingen
1.6 Van fragmentatie naar schizofrenie
1.6.1 De consument maakt geen scheiding tussen online- en offline-kanalen
1.6.2 De consument als startpunt van integratie

2. Wat kunnen offline- en online-marketeers van elkaar leren?
2.1 Wat kunnen offline- marketeers leren van online- marketeers?
2.1.1 Online advertising voor Dummies
2.1.2 Bijsturen op basis van effect
2.1.3 Integratie van creatie en media
2.1.4 Acceptatie van falen
2.1.5 Speed to market
2.2 Wat kunnen online-marketeers leren van offline- marketeers?
2.2.1 Offline advertising voor dummies
2.2.2 De Online 'cheap offer now!!'-mentaliteit
2.2.3 Een nieuw tijdperk voor brand equity
2.2.4 Online-reclame voor merkeffecten
2.2.5 Pre-testing van online-creaties

3. leer uw consumenten kennen door onderzoek
3.1 Kwalitatieve product insights en consumer insights
3.2 Merkstrategisch onderzoek en kwantitatieve consumer insights
3.3 Creative pre-testing en concept testing
3.4 Advertising tracking en media-effectiviteitsstudies
3.5 De onderzoeker en het onderzoeksbureau van de toekomst

4. Strategisch plannen en sturen van communicatie
4.1 De 6 belangrijkste oorzaken voor het falen van reclamecampagnes
4.2 Drijfveren van effectieve creatie
4.3 Subliminale (onbewuste) effecten en de kunst van de creatie
4.4 Hiërarchisch sturen van merk, creatie en media
4.5 Merkeffecten versus verkoopeffecten
4.6 Van CPM'S naar GRP'S en andersom
4·7 ROI-optimalisatie zit in de details
4·8 Kwaliteit van consumentcontacten in een model

5. Een nieuwe merkfunnel en een nieuw reclamemodel
5.1 Van geclaimd gedrag naar werkelijk gedrag
5·2 Hoe ziet de nieuwe consumer journey er uit?
5·3 Verschillende targeting per fase in de consumer journey
5·4 Communicatiedoelstellingen per fase in de consumer journey
5·5 Het internet: een volledige mediamix in een medium
5.6 Response-based reclame online en offline
5·7 Drie fasen voorverschuiving naar response-based reclame
5·8 Volledige integratie van onderzoek, creatie en media
5·9 Privacy: transparantie en controle voor de gebruiker

6. Een nieuwe realiteit vraagt om nieuw ondernemerschap
6.1 Het reclamebureau van de toekomst
6.2 Het mediabureau van de toekomst
6·3 De marketingorganisatie van de toekomst

7. Social: de nieuwe distributiemotor
7.1 Een geïntegreerde visie op 'Social'
7.2 'Social' in de offline-wereld
7.3 Social in de online-wereld
7.4 Paid, owned, earned

8. De nieuwste online-revolutie: 'mobile'
8.1 Explosieve groei van mobiele apparaten
8.2 Nieuwe marketingmogelijkheden van 'mobile'
8.3 De 'Cloud'

Samenvatting en vooruitblik
Wat kunnen marketeers leren van vechters?

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Online Brand Identity
    Joris Merks-Benjaminsen
    Online Brand Identity
    € 49,95
  • Basisboek Online Marketing
    Marjolein Visser
    Basisboek Online Marketing
    € 79,95
  • Marketing Kernstof
    Martin van der Sluis
    Marketing Kernstof
    € 89,95
  • Marketing Kernstof - Opgaven
    John Smal
    Marketing Kernstof - Opgaven
    € 60,95
  • De Wet van Snuf
    Jos Burgers
    De Wet van Snuf
    € 21,50
  • Retailmarketing
    Frank Quix
    Retailmarketing
    € 69,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

    Personen

      Trefwoorden

        Schizofrene marketing

        Schizofrene marketing
        Joris Merks-Benjaminsen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Schizofrene marketing

        Verwijder uw beoordeling