



Sebastiaan Elsholz heeft ruim 25 jaar ervaring in digital performance marketing en groeistrategieën. Hij weet wat werkt – en wat niet. Niet vanaf de zijlijn, maar door het zelf te doen. Hij is een van de weinigen die marketing snapt als het vak waar strategie, uitvoering én technologie samenkomen.
Meer over Sebastiaan ElsholzDe Grote Marketing Reset
AI geeft je superkrachten – maar klanten glippen weg: zo win je ze terug
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789090402970Samenvatting
AI geeft je superkrachten, maar klanten glippen weg. Dit boek laat zien hoe je ze terugwint.
Hoe klanten jouw product of dienst vinden, verandert radicaal. Bezoekers blijven weg, kliks drogen op, je funnel loopt vast. Alles wat je dacht te weten over digitale marketing staat op losse schroeven. Tegelijk maakt AI het makkelijker dan ooit om te groeien. Als solo-ondernemer kun je nu meer dan een compleet marketingteam. Mits je weet wat je doet. De kaarten zijn opnieuw geschud.
Dit boek laat zien hoe je daarop inspeelt. Niet technisch of theoretisch, maar strategisch en praktisch. Je ontdekt wat echt verandert, wat je kunt schrappen, en waarmee je vandaag nog moet beginnen.
Voor ondernemers en marketingprofessionals die grip willen houden en vooruit willen.
“Helpt je scherp te zien wat er moet veranderen om klanten te behouden, zonder vaag gedoe, maar concreet en toepasbaar.” - Remco Hofstede, CEO HotelSpecials
“Scherp geschreven, herkenbaar en actueel. Zet echt aan tot denken.” - Jurjen van den Broek, Director VML
“Praktisch, helder en razendsnel te lezen. Dit boek had er al veel eerder moeten zijn.” - Noor Bavinck, Digital consultant
Trefwoorden
marketing kunstmatige intelligentie digitale transformatie marketingstrategie klantgedrag platformafhankelijkheid automatisering vindbaarheid contentmarketing innovatie social media online marketing verandermanagement zoekmachinemarketing efficiëntie teams organisatieverandering technologie conversieoptimalisatie campagnebeheer analytics
Trefwoorden
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Waarom je dit nu moet lezen
Deel 1: De nieuwe vindbaarheid
Het Google tijdperk
Hoe jouw klanten jou vinden verandert (snel)
Onder de motorkap van LLM’s en RAG’s
De bom onder marketing
“Google is over zeven jaar fundamenteel dood”
De gouden tijden van search engine marketing zijn voorbij
Zichtbaar blijven als AI alle antwoorden geeft
Branding & PR zijn terug van (nooit) weggeweest
Deel 2: Rented ground is killing you
Don't build your house on rented ground
Bouw je eigen ecosysteem
Deel 3: Marketing op steroïden
Hoe AI superkrachten aan iedereen geeft
De ultieme sidekick
34 AI-toepassingen die jij direct kunt gebruiken
Vol gas met tekst
Contentmarketing on fire
Rijkere productafbeeldingen en -video’s
Virtuele influencers
Virtuele gebruikers & verkopers
Waarom Custom GPT’s handig zijn
Deel 4: Het marketingteam van de toekomst
Van marketingteam naar miljardair met laptop
Weerstand tegen AI
Binnenkort werkloos?
Impact op de samenstelling en skills van marketing teams
Wat koop je en wat bouw je?
De juiste mindset en cultuur creëren
Alles is nep, ethiek in de wereld van AI
Hoe nu verder?
Handig lijstje 1: Mensen, merken & makers om te volgen
Handig lijstje 2: Tools & platforms
Handig lijstje 3: Prompts om mee te spelen
Vond je dit nuttig?
Dankwoord
Over de schrijver
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan